Burst T4 VC housings
Recently, a friend of ours complained about the missing all-wheel drive experience of his T4 Syncro. We thought of an aged T4 VC and offered to measure it on our test stand.
Recently, a friend of ours complained about the missing all-wheel drive experience of his T4 Syncro. We thought of an aged T4 VC and offered to measure it on our test stand.
These illustrated instructions for changing the viscous coupling show the installation situation on the VW Golf Country. The procedure is based on the VW repair manual “02C all-wheel drive” from 1997 and applies universally to:
Seit über 6 Jahren beschäftigt sich die Visco Werkstatt Kern mit der Überholung und Verbesserung der Visco Kupplungen des Allradsystems “Syncro” von Volkswagen. Begonnen haben wir mit der Visco vom T3 Syncro und nach einer langen Test-Phase können wir seit Jahresbeginn 2021 auch die Überholung der T4-Visco anbieten.
Um unser Angebot zu vervollständigen, möchten wir in Zukunft das letzte noch fehlende Teil im Sortiment ergänzen: Der Visco-Kupplung des Golf / Passat / Jetta Syncro.
Wir suchen daher nach Personen mit einem VW Syncro Fahrzeug der Modellpalette Golf (Mk2/Mk3), Passat, Jetta mit Interesse an der gemeinsamen Entwicklung einer besseren Visco-Kupplung.
Entwicklungsziele:
Wir wollen, so wie beim T4-Syncro, ebenfalls sportlichere Abstimmungen mit einer härteren Kennung anbieten. Dabei gilt es die Schmerzgrenze für die jeweilige Fahrzeugeklasse herauszufinden, bei der Verspannungen im Antriebsstrang noch nicht unangenehm werden.
Zusätzlich soll die Dauerhaltbarkeit der Golf- Sport VC im Zusammenhang mit stark getunten Motoren (VR6 Syncro) getestet werden.
Ablauf:
Das Testregime soll so aussehen, dass man die Visco-Kupplung nach einer bestimmten Einsatzdauer (zb 1 Jahr) an uns im Austausch retour schickt, damit wir den Verschleißzustand am Prüfstand beurteilen können. Da es 4 unterschiedliche Visco-Kupplungen (18/22/25/VR6) für die Golf-Klasse gibt, wird es notwendig sein die alte Visco-Kupplung vorab an uns zu schicken um Verwechslungen auszuschließen.
Zusätzlich müssen wir erwähnen, dass es durch den Einsatz unserer Sport-Viscos in bestimmten Fahrsituation zu stärkeren Lastwechselreationen (z.B.: Übersteuern) kommen kann, die ungeübte Personen überfordern können. Deswegen müssen wir darauf hinweisen, dass unsere Sport-Viscos nur für Motorsportzwecke und nicht für den öffentlichen Straßverkehr gedacht sind.
Bewerbungsformular:
Due to numerous inquiries, deliveries to Switzerland and UK are now possible again.
We were able to win a local trading partner in the UK who will receive the defective old parts for us. This saves English customers increased shipping costs when returning the old VCs. We hope that this will reduce the bureaucratic effort due to incorrectly declared returns.
Unfortunately we have had massive problems with the return of old cores from Non-EU countries recently. Either we receive the old cores for high fees, or the packages are stuck in customs for months and then sent back to the sender.
One major challenge are spare parts since there are very little on the markets, we rely on old housings and are always on the search for them. As our process of refurbishment takes up a few housings we need them even in the future to get orders delivered immediately.
When you order one T4-VC and send us a second core in external good condition we can grant you a discount of 400 Euros. How we determine housings you can find here (https://vw-kern.at/blog/en/2020/05/01/pfandregeln-vc-t4-syncro/ )
We already published a first status report on the T4 Viscous Coupling in June 2019. Now we want to share the findings of the past year with you:
We are not experts for gear boxes, but we are frequently asked which gear oil we recommend for the T4 Syncro. In the following we would like to share the outcome of our research:
The deposit for an intact viscous coupling of the T4 Syncro is € 350.